Δύο μετάλλια μέσα σε δύο ώρες
Σεπτέμβριος 3, 2018
Πόσο εύκολο είναι η ζωή των ονείρων σου να μετατραπεί σε εφιάλτη;
Σεπτέμβριος 12, 2018

Multi-color τραγωδία για τα κέρδη των Benetton

Ήταν πολύ ευχάριστο να βλέπεις τα πολύχρωμα ρούχα της Benetton στις βιτρίνες και σχετικά ανώδυνο για το πορτοφόλι σου, αφού δεν ήταν αυτό που λέμε απλησίαστα. Η οικογένεια είχε επιλέξει να διαφημίζεται με τρόπο που πάντα προκαλούσε συζητήσεις, αναλύσεις ειδικών και σίγουρα είχε αποτέλεσμα για τη φίρμα. Είχε γίνει γνωστή και από την ενασχόλησή της με τον αθλητισμό, αφού είχε δώσει το επώνυμό της στην ομάδα μπάσκετ του Τρεβίζο.



Όλα αυτά άλλαξαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, όταν κατέρρευσε η γέφυρα στη Γένοβα και 43 άνθρωποι σκοτώθηκαν. Τότε έγινε ευρέως γνωστό -και εννοείται και εκτός ιταλικών συνόρων- ότι η οικογένεια Benetton είναι μία από τις πλουσιότερες της Ιταλίας χάρη στη συμμετοχή της στην Atlantia SpA, της οποίας η οδική μονάδα Autostrade per l'Italia SpA εισπράττει διόδια για τη λειτουργία και τη συντήρηση του μισού συστήματος αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας - φυσικά και για τη γέφυρα Morandi, όπου σημειώθηκε το δυστύχημα.
Κι ενώ το ανακριτικό έργο για τα αίτια της κατάρρευσης συνεχίζεται, οι Benetton έχουν μπει στο στόχαστρο πολιτικών και χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο Λουίτζι Ντι Μάιο του Κινήματος των 5 Αστέρων τους χαρακτήρισε επαίσχυντους για τη σχεδόν πλήρη σιωπή τους μετά την τραγωδία. «Δεν θα επιτρέψω σε ανθρώπους με αυτή την έλλειψη ανθρωπιάς να διαχειριστούν αυτή την καρέκλα, ας μη μιλήσουμε καν για τους αυτοκινητοδρόμους στους οποίους ταξιδεύουν οι Ιταλοί» είπε ο Ντι Μάιο.
Ο Τζιλμπέρτο Μπένετον, ο οποίος διαχειρίζεται το οικογενειακό επενδυτικό όχημα και είναι στο συμβούλιο της Atlantia, ήταν το πρώτο μέλος της οικογένειας που μίλησε δημοσίως για το θέμα. Σε συνέντευξή του στην ιταλική ημερήσια εφημερίδα «Corriere della Sera» εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στους τραυματίες και στις οικογένειες των νεκρών. Δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι η σιωπή είναι ένδειξη σεβασμού και είπε ότι το δελτίο Τύπου δύο ημέρες μετά την τραγωδία ήταν επαρκές. Δήλωσε επίσης ότι η οικογένεια θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να βοηθήσει στη διερεύνηση της υπόθεσης και σημείωσε ότι η Autostrade είχε επενδύσει περισσότερα από 10 δισ. ευρώ στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας την τελευταία δεκαετία. Κι ενώ οι πολιτικοί την κατηγορούν ότι δεν συντηρούσε σωστά τη γέφυρα, η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν έκανε τίποτα λάθος.
Τα λεφτά είναι πολλά και σε αυτήν την περίπτωση. Ο Ντι Μάιο ζήτησε να κρατικοποιηθούν οι εθνικές οδοί και η Autostrade έσπευσε να δηλώσει ότι η σύμβασή της (προφανώς σαν τις συμβάσεις που έχουμε συνηθίσει και στην Ελλάδα, δηλαδή αμαρτωλή) εγγυάται αποζημίωση ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ εάν η άδεια ακυρωθεί πριν από τη λήξη της το 2042. Οι κυβερνητικοί υποστηρίζουν βεβαίως ότι η αμέλεια της εταιρείας ακυρώνει την ανάγκη καταβολής οποιασδήποτε αποζημίωσης.
Και κάπου εδώ, εμπλέκεται έτι περισσότερο η πολιτική. «H Benetton αντιπροσωπεύει εδώ και χρόνια την προοδευτική πολιτική Αριστερά στην Ιταλία, αλλά τώρα η νέα κυβέρνηση κατάφερε να τη χαρακτηρίσει το είδος της Αριστεράς που έχει χάσει την επαφή με τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων» δήλωσε ο Τζιοβάνι Φαβέρο, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Ca' Foscari, ο οποίος έγραψε βιβλίο για την άνοδο της δυναστείας Benetton.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.