Birthday party για πατέρα και γιο
Σεπτέμβριος 27, 2016
Σας έλειψε ο Χάρι Χόλε; Έρχεται τον Μάρτιο
Οκτώβριος 5, 2016

Η τηλεόραση πέθανε, ζήτω η τηλεόραση

Η τηλεόραση ήταν το αποκούμπι μας. Κάλυπτε τις ανάγκες της ενημέρωσης, της ψυχαγωγίας, της επιμόρφωσης. Ήταν η διασκέδαση του φτωχού και η συντροφιά του μοναχικού.

Πλέον η τηλεόραση όπως την είχαμε μάθει και συνηθίσει «αργοπεθαίνει». Ο επιθανάτιος ρόγχος γίνεται όλο και πιο δυνατός και αν κάτι την κρατά στη ζωή είναι η συνήθεια και κυρίως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία τηλεθεατές. Αυτό που οι επαΐοντες και στο οποίο στοχεύουν διαφημιστές και διαφημιζόμενοι αποκαλούν «δυναμικό κοινό» γυρίζει την πλάτη στο παρωχημένο προϊόν.

amazon-smartphone

Η τηλεόραση ως συσκευή δίνει τη θέση της σε λάπτοπ, ταμπλέτες ή ακόμη και σε smartphone. Οι νέοι δεν διανοούνται να καθίσουν στον καναπέ συγκεκριμένη ημέρα και ώρα της εβδομάδας για να δουν ένα επεισόδιο της αγαπημένης τους σειράς, να περιμένουν άλλη μία εβδομάδα για να παρακολουθήσουν το επόμενο και κυρίως να ανεχτούν τις διακοπές για διαφημίσεις.

Η παρακολούθηση της συμβατικής τηλεόρασης είναι συνήθεια της ηλικιακής ομάδας 60-69 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Λογικό, σε αυτές τις ηλικίες δεν είναι κάποιος εξοικειωμένος με τις νέες τεχνολογίες, οπότε καταφεύγει στην κλασική λύση του τηλεκοντρόλ. Αντίθετα, οι νεότεροι, από 16-34 ετών, το έχουν καταχωνιάσει και προτιμούν άλλες λύσεις. Συνδρομητική πλατφόρμα, video on demand, internet είναι η τάση, η οποία φυσικά φέρνει νέες συνήθειες. Για παράδειγμα, όπως και με τα πατατάκια, κανείς δεν μπορεί να παρακολουθήσει μόνο ένα επεισόδιο της σειράς που έχει επιλέξει. Ο μαραθώνιος επεισοδίων είναι το σπορ στο οποίο επιδίδονται με μανία όλο και περισσότεροι τηλεθεατές, είτε κατά μόνας είτε με παρέα, ολοκληρώνοντας, για παράδειγμα, σε ένα Σαββατοκύριακο έναν ολόκληρο κύκλο σειράς.

house-of-cards-kevin-spacey

Το Netflix, το οποίο πλέον έχει έρθει και στη χώρα μας, με τους 83.000.000 συνδρομητές σε 190 χώρες δίνει επιτυχώς απάντηση στις ανάγκες του σύγχρονου τηλεοπτικού κοινού. Πέρα από το ότι μπορεί κανείς να δει οποτεδήποτε το επιλέξει σειρές και ταινίες μέσα από μια μεγάλη γκάμα, η πλατφόρμα δραστηριοποιείται στην παραγωγή τηλεοπτικών σειρών. Το «House of cards» είχε τεράστια απήχηση και αποτέλεσε την καλύτερη διαφήμιση παγκοσμίως για το Netflix, το οποίο βγάζει πάρα πολλά χρήματα πουλώντας τα δικαιώματα μετάδοσης των παραγωγών του σε πολλές χώρες.

Το γεγονός ότι η συμβατική τηλεόραση αφορά και στην Ελλάδα όλο και λιγότερο κοινό -και μάλιστα ηλικιωμένο- προκαλεί και απορίες άλλου τύπου. Τα εκατομμύρια που διαθέτουν οι καναλάρχες για την εξασφάλιση της άδειας και οι νέοι παίκτες για τη δημιουργία ενός καναλιού από την αρχή ξαφνιάζουν. Χαρακτηριστικά, φήμες αριστερά και δεξιά υποστηρίζουν ότι ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει πρόθεση να «χτυπήσει» όλα τα δυνατά ονόματα της αγοράς που εργάζονται σε κανάλια, με δέλεαρ τον διπλασιασμό του συμβολαίου τους! Έχει νόημα όλο αυτό σε μια παρωχημένη και ούτως ή άλλως πολύ μικρή αγορά, όπως είναι η ελληνική;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.