Ο ιππότης Κέβιν Σπέισι
Ιούνιος 17, 2016
Η funny Άννα Κέντρικ
Ιούνιος 23, 2016

Ίντριγκες και μυστικά σε φημισμένα έργα τέχνης

Πολλά έργα τέχνης, αριστουργήματα των οποίων η αξία συχνά αναγνωρίστηκε πολύ μετά την εποχή τους, έχουν πίσω τους ιδιαίτερες ιστορίες και κρύβουν μυστικά, τα οποία μελετητές ανά τον κόσμο έχουν βαλθεί να ανακαλύψουν. Χρησιμοποιώντας πολλές φορές ακόμη και ανορθόδοξες μεθόδους, έχουν εντοπίσει -αν μη τι άλλο- ενδιαφέροντα στοιχεία! Στο σάιτ curiosity οπτικοποίησαν μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές και ενδιαφέρουσες ιστορίες σε αυτό το βίντεο.

 

4284954-3x2-940x627

1. «Μόνα Λίζα». Ο πίνακας παραμένει ένας άλυτος γρίφος… Ποια ήταν, όντως χαμογελά, τι ήταν αυτή η γυναίκα για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι; Αρκετά πράγματα έχουν αποκαλυφθεί, όπως τα αρχικά LV στο δεξί μάτι της Μόνα Λίζα και ο αριθμός 72 κάτω από την αψίδα της γέφυρας… Κάποιοι λένε ότι η γυναίκα ήταν έγκυος και γι’ αυτό τα χέρια της κάλυπταν το στομάχι της, ενώ το φουλάρι φοριόταν αρκετά συχνά από γυναίκες της Αναγέννησης που περίμεναν παιδί ή είχαν μόλις γεννήσει… Επίσης, οι μελετητές εντόπισαν άλλον έναν πίνακα κάτω από την επιφάνεια, ενδεχομένως μια προηγούμενη έκδοση και πιθανότατα την πραγματική εικόνα της Λίζα ντελ Τζιοκόντο, του μοντέλου του. Τώρα, γιατί ζωγράφισε πάνω σε αυτόν τη νέα μορφή είναι άλλο ένα μυστήριο αναφορικά με τον πιο αναγνωρίσιμο πίνακα στην Ιστορία…

botticelli-primavera

2. Ο πίνακας «Πριμαβέρα» του Μποτιτσέλι, που βρίσκεται στην Γκαλερί Ουφίτσι της Φλωρεντίας, εκτός από πλάσματα της μυθολογίας όπως η Αφροδίτη και ο Ερμής, περιλαμβάνει τουλάχιστον 500 διαφορετικά, αληθινά είδη φυτών, τα οποία έχουν ταυτοποιηθεί από βοτανολόγους. Σε αυτά περιλαμβάνονται περίπου 190 είδη λουλουδιών τα οποία έχουν αποτυπωθεί με σχεδόν «βασανιστική» λεπτομέρεια!

untitled

3. Ο πίνακας του Γιαν βαν Άικ «Ο γάμος των Αρνολφίνι», που βρίσκεται στη National Gallery του Λονδίνου, είναι μια εξαιρετική απεικόνιση δύο συζύγων και παρουσιάζει το πόσο γοήτευαν τον Βαν Άικ τα εφέ του φωτός. Ιδιαίτερα ενδιαφέρων είναι ο σφαιρικός καθρέφτης που εικονίζεται στον απέναντι τοίχο. Αν κάποιος τον κοιτάξει με προσοχή και με τη βοήθεια ενός μεγεθυντικού φακού, μπορεί να διακρίνει σαν αντανάκλαση άλλες δύο φιγούρες να στέκονται εκεί που υποθετικά στέκονται οι θεατές. Μία από τις δύο ίσως είναι ο ίδιος ο καλλιτέχνης και μάλιστα έχει τα χέρια του σηκωμένα σαν σε κίνηση χαιρετισμού του ζευγαριού

guitarist-ir-with-outline

4. «Ο γέροντας κιθαριστής» του Πάμπλο Πικάσο. Τα χρήματα ήταν λίγα για τον Πικάσο, ειδικά στην Μπλε Περίοδό του, γι’ αυτό ο καλλιτέχνης το έριξε στην… ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των υλικών που είχε… «Ο γέροντας κιθαριστής», ένα από τα εμβληματικά έργα του εκείνης της εποχής, στην πραγματικότητα ζωγραφίστηκε πάνω σε ένα προηγούμενο έργο του. Αν κάποιος κοιτάξει με προσοχή πάνω από τον λαιμό του γέροντα, θα δει καθαρά το περίγραμμα γυναικείου προσώπου και σώματος, τα οποία με τον καιρό έγιναν περισσότερο ορατά λόγω και της φθοράς του μπλε χρώματος.

hqdefault

5. Οι λεπτομέρειες του «Μυστικού Δείπνου» του Ντα Βίντσι έχουν αναλυθεί άπειρες φορές. Ένας τεχνικός χρησιμοποίησε μια ιδιαίτερη μέθοδο, εφαρμόζοντας μια ημιδιαφανή αντεστραμμένη εικόνα του «Μυστικού δείπνου» πάνω στην αυθεντική. Το αποτέλεσμα ήταν να εμφανιστούν στα άκρα του τραπεζιού δύο φιγούρες, σαν ιππότες του ναού, ενώ κάποιος που φαίνεται να κρατά ένα βρέφος στέκεται στα αριστερά του Ιησού. Άλλη μία εικασία, μάλλον ζοφερή, έχει να κάνει με τη θέση του κεφαλιού του Ιησού και λέγεται ότι τοποθετεί το τέλος του κόσμου κοντά στο 4006 (αν δεν τον έχουμε καταστρέψει μόνοι μας νωρίτερα!). Ωστόσο, η πιο ενδιαφέρουσα θεωρία έχει να κάνει με το πού είναι τοποθετημένα τα κομμάτια του ψωμιού! Σύμφωνα με μια Ιταλίδα μουσικό, αν «διαβαστούν» από τα δεξιά προς τα αριστερά, όπως ήταν το χαρακτηριστικό γράψιμο του Ντα Βίντσι, δημιουργούν μια μελωδία 40 δευτερολέπτων που μοιάζει με ρέκβιεμ.

adams-brain-0

6. «Η δημιουργία του Αδάμ» του Μιχαήλ Αγγέλου. Τον καλλιτέχνη γοήτευε πάντοτε η ανθρώπινη ανατομία και σε ηλικία 17 ετών… διαμέλιζε πτώματα στο νεκροταφείο της τοπικής εκκλησίας. Φαίνεται, λοιπόν, ότι άντλησε έμπνευση από το ανθρώπινο σώμα και ζωγράφισε τη «Δημιουργία του Αδάμ». Νευροανατόμοι υποστηρίζουν ότι είναι απόλυτη η ακρίβεια με την οποία απεικονίζεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος στη «Δημιουργία»… Αν και πολλοί επιχείρησαν να κατατάξουν την ομοιότητα στις συμπτώσεις, οι ειδικοί λένε ότι είναι πιο δύσκολο να υποθέσεις ότι δεν ήταν αυτή η πρόθεση του Μιχαήλ Αγγέλου… 

00_3pr1b

7. Η άσεμνη χειρονομία στον Πάπα. Το ταβάνι στην Καπέλα Σιστίνα, όπου απεικονίζονται πολλές σκηνές από τη Γένεση, θεωρείται ένα από αριστουργήματα του Μιχαήλ Αγγέλου. Και ενώ ανά τους αιώνες άνθρωποι μένουν με το κεφάλι στραμμένο προς τα πάνω για να θαυμάζουν εικόνες από την Παλαιά Διαθήκη, παίζει αυτό το έργο να περιέχει και την πιο διάσημη…. χειρονομία. Ο καλλιτέχνης δεν είχε και τις καλύτερες σχέσεις με τον άνθρωπο που του έδωσε εντολή να ζωγραφίσει την Καπέλα Σιστίνα, τον Πάπα Ιούλιο Β’. Πάνω από την πόρτα, την οποία χρησιμοποιούσε ο Πάπας για να εισέλθει στην Καπέλα Σιστίνα, ο Μιχαήλ Άγγελος ζωγράφισε τα χαρακτηριστικά του Πάπα στο πρόσωπο του προφήτη Ζαχαρία… Ακριβώς από πίσω του είναι δύο αγγελάκια, το χέρι του ενός όμως είναι έτσι γυρισμένο σαν να του χαρίζει ένα μεγαλοπρεπές «κ…δάχτυλο» της εποχής!

Μπέσσυ Σοφογιάννη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.